Ouderwets zweven in Citroën C5

Citroën C5
Hydractieve veerbollen waren tot op heden alleen leverbaar op de topversie van de C5. Nu heeft Citroën ervoor gekozen om het veersysteem op handgeschakelde versies aan te bieden.

De harde strijd in het D-segment is er een waarin Citroën zich met de C5 nauwelijks meer weet te redden. De auto is al weer wat jaartjes op de markt, maar om hem een extra aankoopargument mee te geven, zijn handgeschakelde versies nu te voorzien van het Hydractive III+ veersysteem.

Het systeem beschikt over de nodige elektronica, die de wagenhoogte 'realtime' regelt. De vering past zich dus nonstop aan de rijomstandigheden aan. Op de snelweg legt de C5 zich een stukje dichter bij het asfalt, waardoor de luchtweerstand, en daarmee het brandstofverbruik, afneemt.

Hydractive III+ is nu leverbaar op de handgeschakelde C5's met THP 155 en HDi 160-krachtbron. De meerprijs voor het systeem, dat van de C5 een ultieme snelwegslee maakt, bedraagt 1.500 euro.

Verder heeft Citroën een nieuwe uitvoering klaargestoomd, speciaal voor de zakelijk rijder. De nieuwe uitvoering is Collection Business gedoopt, en is gebaseerd op het Tendance-uitrustingsniveau. Als extra's beschikt de C5 over een e-MyWay navigatiesysteem, parkeersensoren voor en achter met parkeersupport, en een handsfree set. Optioneel is een achteruitrijcamera (Tourer) en half-lederen bekleding leverbaar. Vanaf 29.990 euro staat de Collection Business in de prijslijst.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (52)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.