AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
'Obama wil mogelijk ook surseance voor GM'
17
De Amerikaanse regering is niet van plan om alles te doen om een faillissement van General Motors te voorkomen. Integendeel: een scenario zoals bij Chrysler lijkt een van de belangrijkste opties.
Dat melden diverse Amerikaanse media. Er zijn nog steeds meerdere scenario's mogelijk, maar de overheid 'heeft er vertrouwen in dat het tot een goede oplossing komt wat betreft GM'. General Motors moet flink saneren om van de torenhoge schulden af te komen. De schulden zijn zodanig hoog, dat een faillissement sowieso de beste optie lijkt.
De autogigant heeft sinds 2004 een verlies van 82 miljard dollar (!) geleden en in het eerste kwartaal van dit jaar kwam daar nog eens 6 miljard dollar verlies bij. De verkoop van Opel, Saab, Vauxhall, Saturn en Hummer moet het nodige geld opleveren. Pontiac verdwijnt volgend jaar van het toneel.
Ondertussen heeft Fiat flink wat tegenwind bij de plannen om Opel over te nemen. Bij een bezoek aan de deelstaat Rheinland-Pfalz hebben regeringsleiders uit deze deelstaat forse kritiek geuit op de plannen van Fiat-CEO Sergio Marchionne. In de plannen van Marchionne is er namelijk zeer waarschijnlijk geen plek voor de plaatselijke motorenfabriek in Kaiserslautern. Deze heeft ongeveer 3.500 werknemers in dienst.
Ook Ronald Koch, premier van de deelstaat Hessen, is geïrriteerd over de handelswijze van de Italianen: "Fiat zit in de media openlijk te flirten met Opel, maar moet nu eerst maar eens een officieel bod uitbrengen bij de Kommerzbank". Deze Kommerzbank is belast met de verkoop van Opel en Vauxhall. Een andere gegadigde voor Opel is een consortium bestaande uit onder andere GAZ en Magna.
De autogigant heeft sinds 2004 een verlies van 82 miljard dollar (!) geleden en in het eerste kwartaal van dit jaar kwam daar nog eens 6 miljard dollar verlies bij. De verkoop van Opel, Saab, Vauxhall, Saturn en Hummer moet het nodige geld opleveren. Pontiac verdwijnt volgend jaar van het toneel.
Ondertussen heeft Fiat flink wat tegenwind bij de plannen om Opel over te nemen. Bij een bezoek aan de deelstaat Rheinland-Pfalz hebben regeringsleiders uit deze deelstaat forse kritiek geuit op de plannen van Fiat-CEO Sergio Marchionne. In de plannen van Marchionne is er namelijk zeer waarschijnlijk geen plek voor de plaatselijke motorenfabriek in Kaiserslautern. Deze heeft ongeveer 3.500 werknemers in dienst.
Ook Ronald Koch, premier van de deelstaat Hessen, is geïrriteerd over de handelswijze van de Italianen: "Fiat zit in de media openlijk te flirten met Opel, maar moet nu eerst maar eens een officieel bod uitbrengen bij de Kommerzbank". Deze Kommerzbank is belast met de verkoop van Opel en Vauxhall. Een andere gegadigde voor Opel is een consortium bestaande uit onder andere GAZ en Magna.
Lees ook
Nieuws
Volkswagen roept 16.510 auto's terug om mogelijk gevaarlijke airbags - ook in Nederland
Test Lancia Ypsilon – Is een hot hatch zonder geluid ook leuk?
Nieuws
13 jaar geleden leverde 120 km/h deze Volvo met 6 liter diesel een record op
Nieuws
Deze Ford Cortina heeft tal van nationaliteiten - In het wild
Nieuws