Nu officieel: de nieuwe Skoda Fabia Combi

Skoda Fabia Combi
Skoda heeft kort na het uitlekken van de foto's van de Fabia Combi besloten om zelf alle informatie over de nieuwe stationwagon maar openbaar te maken.

Vanmiddag verschenen de eerste foto's van de nieuwe Fabia Combi op internet, voor Skoda een reden om de oorspronkelijke embargodatum van 2 oktober maar overboord te gooien en alles vandaag alvast maar openbaar te maken. Bij deze dus alle officiële informatie over de nieuwkomer.

Om maar met een van de belangrijkste onderdelen te beginnen: de inhoud van de laadruimte. Die meet 530 liter, met de achterbank plat wordt dat 1.395 liter. Dat is aanzienlijk minder dan de 1.485 liter die de huidige Fabia Combi maximaal slikt. Dat heeft waarschijnlijk deels te maken met de afgenomen hoogte van de auto (- 31 mm), de lengte (+ 10 mm) en breedte (+ 90 mm) namen namelijk wel toe ten opzichte van het huidige model. De laadlengte is 1,55 meter, de stahoogte onder de achterklep 1,90 meter.

De bagageruimte heeft een dubbele vloer, waardoor je spullen op twee 'niveau's' kunt vervoeren. De tweede vloer kun je ook schuin zetten of bovenop de 'ondervloer' leggen waardoor je maximale laadcapaciteit hebt. Een flexibel bagagevak is optioneel, hetzelfde geldt voor het glazen panoramadak, dat niet eerder op de Fabia Combi leverbaar was.

Onder de motorkap biedt Skoda keuze uit drie benzinemotoren van 75 tot 110 pk en drie diesels, waarbij de vermogens uiteenlopen van 75 tot 105 pk. De zuinigste versie is de Greenline, die in de loop van 2015 komt. Deze verbruikt gemiddeld 3,1 l/100 km (CO2-uitstoot 82 g/km) en daarmee is-ie goed voor 14 procent bijtelling. Een elektronisch sperdifferentieel (XDS+) is standaard op alle versies.

De nieuwe Skoda Fabia Combi maakt z'n debuut deze week op de salon van Parijs en staat medio februari 2015 bij de Nederlandse dealers. De prijzen volgen later deze week.

PRIVATE LEASE Skoda Fabia

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (53)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.