AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nu echt: Alfa Romeo 8C Competizione Spider
16
Helaas geen kleine Alfa Romeo dus op Genève, maar wel veel ander nieuws bij Alfa Romeo. Zo is er bijvoorbeeld de productieversie van de 8C Competizione Spider, die al net zo oogverblindend oogt als zijn gesloten –en uitverkochte- broertje.
Liefhebbers kunnen de specificaties wel dromen: 4,7-liter V8, 450 pk en achterwielaandrijving. De Spider brengt, net als de Coupé, z'n krachten via een zesversnellingsbak met automatische koppeling op de weg loslaat. Deze bak is verwant aan Maserati's Cambiocorsa-systeem. Met de obligate flippers achter het stuur kan de bestuurder zelf de beste versnelling kiezen. De komst van de open 8C Competizione is goed nieuws voor degenen die bij de Coupé achter het net visten: zij krijgen voorrang bij de verdeling van de 500 Spiders.
De 8C Competizione hangt niet alleen de mooie jongen uit: met behulp van de windtunnel zijn alle details zo ontworpen, dat er extra neerwaartse druk is bij hogere snelheden. De open 8C heeft een extreem stijve carrosserie, door toepassing van diverse composieten. Alfa Romeo vergeet het interieur niet: ook hier veel koolstofvezel, waardoor het gewicht verder beperkt blijft.
Alfa Romeo monteert keramische remschijven, voor met een diameter van 380 mm. Achter is dit 360 mm. Standaard staat de 8C Competizione Spider op 20 inch lichtmetaal.
Wanneer de eerste 8C Competizione Spider geleverd gaat worden, is nog onduidelijk. Tot die tijd kunnen we ons op de diverse autoshows aan de beauty verlekkeren, te beginnen met de Autosalon van Genève in maart.