AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nieuwe Lancia Ypsilon in 2009
De nieuwe kleine auto van Lancia staat op de planning voor 2009.
In de productplanning van de Fiat Groep komen we deze schetsen tegen van de nieuwe Lancia Ypsilon. Het jaartal dat er bij staat is 2009 en de tekst vermeldt dat het de meest luxueuze auto uit het B-segment moet worden. De huidige Ypsilon gebruikt de vorige Fiat Punto als basis; naar alle waarschijnlijkheid is het volgende model gebouwd op de fundamenten van de Grande Punto en maakt de auto eenzelfde groeispurt mee als het Fiat-broertje naar vier meter.
Volgend jaar wordt bij Lancia het jaar van de nieuwe Delta. Die kan worden gezien als 'premium'-alternatief voor de Fiat Bravo. Daarmee is een belangrijke markt afgedekt, maar vertoont het Lancia-programma nog steeds gaten. Niet zo gek als je bedenkt, dat er in 2003 vergevorderde plannen waren te stoppen met het merk. De Fiat Croma is ontwikkeld als Lancia, maar kwam uiteindelijk om die reden als Fiat op de markt – anders had Lancia nu ook een model gehad in het D-segment.
Plaats een reactie
PRIVATE LEASE Lancia Ypsilon

Lease'm
Lancia Ypsilon 1.2 Turbo Hybrid
€ 519
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Vergelijkende test
Dit zijn broeders van andere moeders – Peugeot 208 vs. Lancia Ypsilon
Autotest
Wat kost 130 km/h rijden met een EV en levert het nog wat op?
Duurtest
Zo zuinig rijden we met de mild hybride Lancia Ypsilon
Nieuws
Lancia Ypsilon: nu al verbeterd en met 425 kilometer bereik
Nieuws