AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nieuw leven voor Alpine
Marketingman Patrick Blain van Renault wil Alpine terug. Als het aan hem ligt, is het in 2010 zo ver.
Als de plannen van Renault doorgaan, wordt het roemruchte Alpine opnieuw leven ingeblazen. Alpine moet weer gaan zorgen voor een sportief accent in het programma van Renault. Blain heeft het over een radicale sportauto met ongeveer het formaat van een MX-5.
Als Alpine als sportautobouwer weer op de kaart staat, moet het merk gaan zorgen voor de hogere klasse. Blain wil de merknaam ook gaan gebruiken voor de opvolgers van auto's als de Avantime en de Vel Satis. Het laatste model van Alpine, de A610 verdween in 1992 van de markt.
Andere stemmen binnen Renault willen de modellen uit het hogere segment vervangen door producten van de Zuid-Koreaanse dochter Samsung.
Plaats een reactie