AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Meer dieselpower voor Lancia Phedra
Het motorenaanbod van de Lancia Phedra is drastisch gewijzigd. De Italiaanse MPV is er uitsluitend nog met diesels met standaard roetfilter.
Het motorenaanbod van de Lancia Phedra is drastisch gewijzigd. De Italiaanse MPV is er uitsluitend nog met diesels met standaard roetfilter.
Dit jaar zijn nog over de eerste 6 maanden van het jaar nog geen 50 exemplaren van de Phedra verkocht. Een succesnummer kan het dus niet genoemd worden. De motorwijzigingen zullen hier voorlopig ook geen verandering in brengen.
De benzinekrachtbronnen zijn allemaal geschrapt inclusief de 3-liter V6 met 204 pk. De 2.0 JTD (109 pk) en 2.2 JTD (128 pk) dieselversies zijn vervangen door een nieuwe 2,0-liter naar keuze met 120 pk of 136 pk. Het maximum koppel bedraagt respectievelijk 300 Nm en 320 Nm bij 2000 toeren per minuut. Het gemiddelde brandstofverbruik ligt een paar procent lager terwijl de prestaties iets verbeterd. Strepentrekkers zijn het echter nog steeds niet met een 0 naar 100 sprint in 12,9 en 12,4 seconden, maar daar is de auto natuurlijk ook niet voor bedoelt. Standaard worden beide krachtbronnen gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak.
Afgezien van de motoren veranderde er verder helemaal niets aan de auto. Zelfs de prijzen bleven nagenoeg gelijk aan hun voorgangers. De Phedra met 120 pk kost € 37.595, voor de 16 pk sterkere versie vraagt Lancia € 1.300 extra meer. De 120 pk versie is voor € 2.000 leverbaar met een 4-traps automaat.
Plaats een reactie