McLaren toont 570S Spider! *update*

Versie vier van de Sports Series

McLaren 570S Spider
McLaren 570S SpiderMcLaren 570S SpiderMcLaren 570S SpiderMcLaren 570S SpiderMcLaren 570S SpiderMcLaren 570S SpiderMcLaren 570S SpiderMcLaren 570S SpiderMcLaren 570S SpiderMcLaren 570S SpiderMcLaren 570S SpiderMcLaren 570S SpiderMcLaren 570S SpiderMcLaren 570S SpiderMcLaren 570S Spider
De Sports Series van McLaren bestaat tot nu toe uit drie verschillende versies, maar een open variant hoort daar niet bij. Daar komt nu verandering in: dit is de 570S Spider!

Net als de 650S Spider, die nu de 720S is gepresenteerd op termijn ook een opvolger krijgt, krijgt de 570S een rechtopstaande achterruit en een klapdak uit twee delen mee. Achter de stoelen zijn twee forse 'bulten' te vinden, waardoor de 570S Spider een targa-achtig silhouet krijgt. De achterruit, die zich tussen die bulten bevindt, kan in geopende toestand als windscherm dienen. Het openen en sluiten van het dak moet binnen 15 seconden achter de rug zijn en kan tot een snelheid van 40 km/h.

Het gevaar van een forse gewichtstoename ligt bij uiterst sportieve roadsters al snel op de loer, maar McLaren heeft het aardig binnen de perken weten te houden: de Spider is slechts 46 kg zwaarder dan z'n dichte broer. De 0-100-tijd is met 3,2 seconden dan ook identiek aan de reguliere 570S. Met geopend dak ligt de topsnelheid met 315 km/h wel iets lager. Dicht mag er 328 km/h gereden worden.Om de subtiel andere koetswerkvorm op hoge snelheid te compenseren, voegt het merk een kleine achterspoiler toe.

Voor wie het McLaren-gamma niet zo helder op het netvlies heeft: 570S is onderdeel van de Sports Series van McLaren, oneerbiedig gezegd de instapreeks. Die bestaat naast dit model uit de minder krachtige 540C en de luxueuzere 570GT. De open variant is dus het vierde model van de reeks.

Video

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.