AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
McLaren test MP4-12C voor het circuit
27
De expansiedrift van McLaren kent geen grenzen. Het productiemodel van de MP4-12C moet nog de showroom in gerold worden, maar het Engelse elitemerk test al met een GT3-versie. Inclusief de grootste achterspoiler sinds tijden!
Voor de raceversie heeft McLaren de luchtinlaten voor afgesloten. In plaats daarvan vinden we een grotere luchtinlaat op het dak van de auto. De ingenieurs hebben ook een andere achterruit met ventilatie gemonteerd. En dan is er natuurlijk nog de kolossale achterspoiler voor de nodige downforce. Onze spionagefotografen melden dat de ingenieurs experimenteerden met diverse spoilerstukken op de voorbumper.
Of de McLaren voor de racerij ook een andere motorisering krijgt, is nog niet duidelijk. De MP4-12C racer staat op de rol voor 2012. Met de auto wil McLaren de racesuccessen herhalen die het in de jaren negentig met de legendarische F1 beleefde. Die wist onder andere de 24 uur van Le Mans te winnen.
De productieversie van de McLaren MP4-12C gaat in Engeland iets minder kosten dan de Ferrari 458 Italia. De levering start volgend jaar. Een Nederlandse dealer is er nog niet. In de toekomst wil het Engelse sportwagenmerk ook nog een spirituele opvolger van de F1 en een auto onder de MP4-12C in het gamma opnemen.
Of de McLaren voor de racerij ook een andere motorisering krijgt, is nog niet duidelijk. De MP4-12C racer staat op de rol voor 2012. Met de auto wil McLaren de racesuccessen herhalen die het in de jaren negentig met de legendarische F1 beleefde. Die wist onder andere de 24 uur van Le Mans te winnen.
De productieversie van de McLaren MP4-12C gaat in Engeland iets minder kosten dan de Ferrari 458 Italia. De levering start volgend jaar. Een Nederlandse dealer is er nog niet. In de toekomst wil het Engelse sportwagenmerk ook nog een spirituele opvolger van de F1 en een auto onder de MP4-12C in het gamma opnemen.