McLaren P1 GTR toont binnenste

McLaren P1 GTR
McLaren P1 GTRMcLaren P1 GTRMcLaren P1 GTRMcLaren P1 GTRMcLaren P1 GTRMcLaren P1 GTRMcLaren P1 GTRMcLaren P1 GTRMcLaren P1 GTR
Als je de McLaren P1 nog niet extreem genoeg vindt, dan kun je er ook nog een P1 GTR bij kopen. De buitenkant van het 1.002 pk sterke monster mochten we al eerder aanschouwen, nu kunnen we ook binnenin een kijkje nemen.

McLaren heeft het duidelijk niet gelaten bij het extremere uiterlijk van de GTR, ook het interieur is een wel heel circuitgerichte derivaat van het interieur van de straatlegale P1. De Britse fabrikant zegt bij het interieurontwerp een balans te hebben gezocht tussen betrokkenheid van de bestuurder bij het rijden en gewichtsbesparing aan de ene kant en comfort en veiligheid aan de andere kant.

Het interieur is volledig ontdaan van alles wat niet strikt noodzakelijk is. Wel zien we een hoop koolstofvezel, maar vooral het speciaal voor de P1 GTR ontworpen stuurwiel springt in het oog. Het is een sterke verwijzing naar het stuur van de Formule 1-auto uit 2008, de MP4-23. Alle knoppen die tijdens het rijden gebruikt worden, zitten op het stuur. Daardoor is het altijd mogelijk om met twee handen te blijven sturen. De stoelen in de P1 GTR zijn geïnspireerd op die uit DTM-auto's, en beschikken uiteraard over zespunts veiligheidsgordels.

De P1 GTR is alleen aan te schaffen als je al een P1 hebt. Die P1 gaat al niet gratis weg, laat staan de P1 GTR. Die moet maar liefst 2,47 miljoen euro kosten. Maar dan kom je wel akelig dicht in de buurt bij een Formule 1-auto voor privégebruik.

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.