AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

McLaren F1 deels terug in iconische kleurstelling

Van Vodafone naar Chrome

McLaren F1

Het Formule 1-team van McLaren keert even (deels) terug naar een iconische kleurstelling uit het verleden. De MCL60 krijgt 'verchroomde' accenten, als knipoog naar de Vodafone-livery waarmee McLaren zijn laatste coureurstitel pakte.

McLaren wil niets liever dan terugkeren naar zijn oude glorie. Daar werkt het onder meer hard aan door updates door te voeren op de auto en die hielpen Lando Norris afgelopen weekend naar de vierde plaats. Een mooie opsteker, maar McLaren wil uiteraard meer. Het is immers alweer 25 jaar geleden dat het voor het laatst het constructeurskampioenschap won. Iets minder lang geleden greep McLaren met Lewis Hamilton de laatste coureurstitel. Dat was in 2008 en toen zag niet alleen de auto maar ook de kleurstelling er totaal anders uit dan nu. McLaren reed toen met een deels rode en deels 'verchroomde' auto, dat hoorde bij sponsor Vodafone. Tegenwoordig is Google Chrome sponsor en daar passen chroomaccenten natuurlijk ook goed bij. McLaren slaat twee vliegen in één klap.

McLaren F1 Lewis Hamilton 2008 (ANP)

Met deze tijdelijke livery knipoogt McLaren toch vooral naar zijn eigen verleden. McLaren bestaat dit jaar immers zestig jaar en vierde dat eerder ook al met de zogenoemde 'Triple Crown'-livery in Monaco. De Chrome-livery prijkt dit weekend op de MCL60 tijdens de Britse Grand Prix. We zijn benieuwd of het hierbij blijft of dat McLaren dit jaar nog meer speciale kleurstellingen voor ons in petto heeft. Hoewel de Triple Crown-kleurstelling er al enigszins aan deed denken, zou het ons niet verbazen als er nog een regelrechte verwijzing naar de Marlboro-kleuren van onder meer de dominante MP4/4 uit 1988 komt. Een (zelfs indirecte) verwijzing naar een sigarettenmerk ligt wel gevoelig vanwege de reclamewetgeving, maar zeg nooit nooit.

Lezersreacties (7)

Reageren