McLaren 650S is liefdesbaby 12C en P1
De 650S heeft de 12C als basis, maar het is niet de opvolger van die auto. McLaren blijft de 12C gewoon bouwen, de nieuweling komt tussen die auto en de P1 in het gamma.
McLaren presenteert de 650S als de ultieme allrounder: bloedsnel op het circuit en de openbare weg, maar tegelijkertijd ook comfortabel en makkelijk om mee te leven. De auto is volgens de enthousiaste pr-afdeling van het merk 'sneller, comfortabeler, luxueuzer en opwindender dan de 12C'.
De voorkant toont verwantschap met de P1. McLaren geeft aan dat ook toekomstige modellen een front krijgen dat overeenkomsten met die auto en de 650S vertoont. Het is er uiteraard niet alleen maar voor de sier; het ontwerp zorgt ook voor meer 40 procent meer downforce dan de 12C kan bieden.
De naam geeft al een beetje aan wat we op motorisch gebied kunnen verwachten: de 650S heeft de bekende 3,8-liter V8 met twee turbo's onder de kap, opgevoerd tot 650 pk en 678 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 3,0 seconden, 200 staat al na 8,4 seconden op de teller. De topsnelheid bedraagt 333 km/h.
McLaren biedt voor het interieur luxe zaken als een achteruitrijcamera. De transmissie en besturing zijn aangescherpt en keramische remschijven behoren tot de standaarduitrusting.
We hebben nog geen foto's van die versie, maar de 650S komt ook als Roadster beschikbaar. Die open variant krijgt een inklapbare hardtop.
De McLaren 650S debuteert op de salon van Genève. Het merk maakt de prijzen binnenkort bekend.
Lees ook

Fiat 600 Jungla (1972) - Liefhebber Gezocht

Toyota bZ4X vs Volkswagen ID4 - Dubbeltest

'Volvo EX30: Chinese auto zonder dat mensen het weten' - AutoWeek Podcast

General Motors gaat ook Tesla-laders gebruiken

Enorme verschillen in laadtarieven per gemeente

Ford Mustang ook (bijna) klaar voor Le Mans
Lezersreacties (39) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.