AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Mazda CX-7 krijgt betere kans
27
De vernieuwde Mazda CX-7 maakt aan onze kant van de wereld een veel beter kans op succes, al is het maar omdat hij ook te koop is met een dieselmotor. Want van de CX-7 kun je veel zeggen, maar een verkooptopper is het niet.
De Mazda CX-7 heeft een makeover gekregen. Het belangrijkste nieuws voor het model is dat die nu ook leverbaar is met de 2,2-liter diesel met 173 pk. Die komt naast de al bekende 2,3-liter turbomotor met 260 pk. Voor de diesel geeft Mazda een verbruik op van 7,5 liter op 100 km. De topsnelheid ligt op 200 km/u en de sprint van 0 naar 100 km/u gaat in 11,3 seconden. De diesel weegt 1,800 kilo schoon aan de haak en de CO2-uitstoot is 199 gr/km. Overigens is de nieuwe CX-7 er pas na de zomer.
We kunnen je voorstellen dat je de CX-7 niet zomaar op het netvlies kan toveren. Vandaar dat het belangrijk is om te weten dat de lage vijfpuntsgrille nieuw is net als de mistlichten en de verchroomde afwerking onder de portieren. De achterbumper is opnieuw ontworpen en de dakspoiler is wat groter.
In het interieur zijn hoogwaardiger materialen gebruikt. Het stuurwiel is opnieuw ontworpen en het dashboard heeft onder meer een multifunctioneel display gekregen. Verder kunnen de inzittenden in de vernieuwde Mazda hun armen kwijt op steunen met een lekker zachte bekleding.