Maxus eTerron9: elektrische pick-up vanaf €60.000
Maakt de T90 EV bijna overbodig
Kort nadat Maxus de prijzen van de eDeliver5 vrijgaf, meldt het wat de eTerron9 in Nederland moet kosten. De Maxus eTerron 9 is na de T90 EV de tweede elektrische pick-up die het bedrijfswagenmerk van het Chinese SAIC Motor in Nederland levert. Hij kost bijna €60.000.
Tijdens de IAA van Hannover debuteerde niet alleen de eDeliver5 op de stand van Maxus, ook de eTerron9 maakte er zijn opwachting. In tegenstelling tot de eDeliver5 is de eTerron geen elektrische bestelbus, maar een elektrische pick-up. Maxus heeft nu niet alleen een breed aanbod elektrische bestellers, maar ook een relatief flink aanbod aan elektrische pick-ups. In de vorm van de T90 EV verkoopt het merk in Nederland sinds eind 2023 al de T90 EV. Die kost een kleine €55.000, de splinternieuwe eTerron9 heeft een vanafprijs van net geen 60 mille en is dus duurder.
Maxus vraagt €59.950 voor de eTerron9. Voor zo'n €5.000 meer biedt de eTerron9 behoorlijk meer. Zo is de T90 EV 177 pk sterk en is die oudere pick-up voorzien van een 89 kWh accu die een bereik van 330 kilometer mogelijk maakt. De Maxus eTerron9 is met een systeemvermogen van 443 pk - uit twee elektromotoren - vele malen sterker én heeft ook nog eens een grotere accu. Die heeft een capaciteit van 102 kWh en dat levert de nieuwe pick-up een bereik op van 430 kilometer. Een belangrijk verschil in het nadeel van de eTerron9: het maximum laadvermogen bedraagt 'slechts' 620 kilo terwijl je in de T90 EV tot wel 1.000 kilo aan materiaal van hot naar her kunt slepen. De 0-100-sprint is in slechts 5,8 tellen al achter de rug. Leuk weetje: in de frunk kun je nog 236 liter aan materiaal kwijt.
De Maxus eTerron9 is er, behalve in de zo'n €60.000 kostende basisuitvoering, ook als Premium. In die configuratie kost het werkpaard €63.250. Let wel: alle genoemde prijzen zijn exclusief btw. De basisversie biedt onder meer al zesvoudig elektrisch verstelbare voorstoelen, een infotainmentsysteem met 12,3 inch display, een 360-graden-camera, adaptieve cruisecontrol met stop & go, automatische airco, stoelverwarming en een uitgebreid pakket passieve en actieve veiligheidssystemen. De Premium voegt daar onder andere achtvoudig elektrisch verstelbare voorstoelen met massagefunctie en ventilatie, lederen bekleding, een panoramadak, een uitgebreid audiosysteem van JBL én luchtvering aan toe.
Had je deze auto's al gezien?

Maxus Deliver 9 2.0 CIT L3H2 Luxe 3 Zits | Camera | Cruise | Carplay | Airco | PDC
- 2021
- 27.096 km

Maxus Deliver 9 2.0 CIT L3H2 Luxe 3 Zits | Camera | Cruise | Carplay | Airco | PDC
- 2021
- 29.872 km

Maxus Deliver 9 2.0 CIT L3H2 Luxe 3 Zits | Camera | Cruise | Carplay | Airco | PDC
- 2021
- 13.651 km