Maserati MC20 door Edo Competition

Subtiel opgeschroefd

Maserati MC20 Edo Competition
Maserati MC20 Edo CompetitionMaserati MC20 Edo CompetitionMaserati MC20 Edo CompetitionMaserati MC20 Edo CompetitionMaserati MC20 Edo CompetitionMaserati MC20 Edo CompetitionMaserati MC20 Edo CompetitionMaserati MC20 Edo CompetitionMaserati MC20 Edo Competition

Tuners en subtiliteit gaan samen als Sigrid Kaag en een Audi Q7 V12 TDI, maar Edo Competition bewijst het toch niet altijd zo heftig hoeft. Het presenteert zijn versie van de Maserati MC20, die van nature al niet bepaald om vermogen verlegen zit.

De Maserati MC20 is de eerste écht nieuwe sportieve Maserati in jaren. Tuner Edo Competition - die zich samen met Maserati ooit bemoeide met de MC12 Corsa - past die Italiaanse tweezitter met middenmotor nu aan, maar houdt zich daarbij behoorlijk in. De MC20 heeft een nieuwe einddemper die het samen met Capristo Automotive heeft ontwikkeld. De Maserati krijgt nieuwe uitlaatsierstukken en speciaal 21- en 22-inch lichtmetaal. Maar er is meer.

Zo wordt het vermogen van de 3,0-liter grote biturbo Nettuno V6 opgeschroefd van 630 pk en 730 Nm naar 705 pk en 800 Nm. De topsnelheid neemt van 325 km/h toe tot 330 km/h. De sprint vanuit stilstand naar 100 km/h duurt 2,9 seconden en blijft onveranderd.

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (9) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.