en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Dat blijkt uit berichtgeving van het Australische Motoring, dat in Genève heeft gesproken met Maserati-CEO Harald Wester. De plug-inhybride-aandrijflijn zal medio 2017 debuteren in de Levante, de eerste SUV van het Italiaanse merk, die eind dit jaar dan eindelijk op de markt moet komen.
De stekkerversie wordt volgens Wester overigens geen extreem 'groene' Levante. De PHEV-versie zou een directe concurrent worden voor de Porsche Cayenne S E-Hybrid. De aandrijflijn blijkt niet voorbehouden aan de Levante. Later komen ook de Ghibli en de Quattroporte als plug-in beschikbaar.
In 2013 meldde Maserati nog dat het geen beter alternatief kende voor de reguliere verbrandingsmotor. Een hybride-versie zou 'puur en alleen om de lage CO2-uitstoot' interessant kunnen zijn.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.