'Macan zorgt voor nog meer groei Porsche in China'
Deesch Paapke, CEO van Porsche China, zegt hierover tegen Automotive News: "Het epicentrum van de Porsche-verkopen is verschoven van de Verenigde Staten naar China. We verwachten daarom erg veel van de Macan."
Die verwachting is mede ingegeven door het succes van de Cayenne in China. Ondanks een prijs die flink hoger ligt dan in Europa en de Verenigde Staten, is het Aziatische land de belangrijkste afzetmarkt voor deze SUV. Om die reden verwacht Paapke dat de kleinere Macan het juist ook in China uitstekend gaat doen.
Porsche heeft een hogere status in China dan Audi, BMW of Mercedes-Benz en dus verwachten analisten dat de Macan ook mensen uit auto's van die merken kan lokken. Bovendien groeit het aantal dealers en weet het Duitse merk zo ook het westen van China beter te ontsluiten.
Door de Macan verwacht Porsche al in 2015 de grens van 200.000 verkochte auto's op jaarbasis te doorbreken, drie jaar eerder dan oorspronkelijk gedacht.