Lotus vol zelfvertrouwen een onzekere toekomst in
Het begint al op de avond voor het festival, met de spectaculaire onthulling van het Lotus-sculptuur voor Goodwood House (zie onze journaalvideo). Zo, hier is Lotus. We hebben net onze CEO ontslagen en er is/was grote onzekerheid over de toekomst, maar toch is er aan zelfvertrouwen geen gebrek. Ogenschijnlijk.
'Britishness'
Het merk heeft een van de fraaiste paviljoens op het Festival of Speed en dat is volgens head of marketing Tommaso Volpe niet meer dan logisch. "Lotus gaat over 'racing en Britishness'. Net als het Festival of Speed. Op onze stand zie je hoe we ons merk verder uit willen bouwen: het geheel is in twee delen gesplitst, met aan de ene kant alles wat met de racerij te maken heeft en aan de andere kant de sportwagens die we op de markt (gaan) brengen", vertelt Volpe terwijl we langs onder andere de Evora 414 E Plug in Hybrid lopen die hier als opengewerkt model alvast te zien is.
Enzo Ferrari
Alles wat we doen, gaat met een heel duidelijke focus op onze racing heritage, vult pr-man Alastair Florance aan. Vergeet niet dat Enzo Ferrari ooit het voorwoord in Colin Chapmans biografie schreef. We hebben een naam hoog te houden en zijn in de racewereld groter dan je op basis van het formaat van ons bedrijf zou verwachten. Maar hoe zit het nu met de de toekomstplannen van Lotus? "Daar kunnen we nu even niks over zeggen." We wijzen op een vitrine met daarin de nieuwe Lotussen zoals die twee jaar geleden in Parijs werden gepresenteerd. Is het uitgesloten deze auto's er ooit komen? "Uitgesloten is het niet." Aha.