en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
De hamvraag is: wat ligt er onder de kap? Lexus houdt het opvallend genoeg bij een atmosferisch blok. Opvallend, omdat alle concurrenten turbo's (E 63 AMG, M5, RS6) of een Supercharger (XFR-S, CTS-V) gebruiken.
De 5,0-liter V8 kennen we al uit de RC F. Het blok is ook hier goed voor 477 pk en 527 Nm. De concurrentie mobiliseert 550 (XFR-S) tot 640 pk (CTS-V). Schakelen gaat met een achttrapsautomaat.
De GS F heeft achterwielaandrijving. Een 'afgetraind onderstel', een extra stijve carrosserie en het Torque Vectoring Differential moeten ervoor zorgen dat de auto uitblinkt bij het betere bochtenwerk. Het differentieel kent drie modi: Standard, Slalom (zeer direct) en Track (voor op het circuit).
De auto weegt 1.830 kg en is 4,92 meter lang. De breedte is 1,85 meter en de GS F is 1,44 meter hoog.
Lexus geeft nog geen prestatiecijfers prijs, die hopen we je volgende week tijdens de NAIAS in Detroit te kunnen melden.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.