Lexus GS compleet vernieuwd

Lexus GS
Lexus GSLexus GSLexus GSLexus GSLexus GSLexus GSLexus GS
Lexus introduceerde in Detroit de derde generatie van de GS. De nieuwe Lexus is uitgerust met de laatste technische snufjes die de luxe divisie van Toyota in huis heeft.

Lexus introduceerde in Detroit de derde generatie van de GS sedan. De nieuwe Lexus is uitgerust met de laatste technische snufjes die de luxe divisie van Toyota in huis heeft.

De compleet vernieuwde GS vervangt de vorige generatie die sinds 1997 op de markt is, al zal dat niet eerder zijn dan in de loop van 2005. De ontwerpers hebben hun best gedaan om de carrosserie een eigen gezicht te geven en ook het interieur zo in te richten dat het niet valt in de termen van dertien in een dozijn. De nieuwe versie is 2,5 cm langer dan zijn voorganger (4,82 m), maar heeft een vijf cm langere wielbasis van 2,85 m. Hij is vloeiender gelijnd en ziet er sportiever uit. Het interieur is uitgerust met duur hout, gepolijst metaal en leren accenten.
De GS is de eerste Lexus met elektronisch geregelde vierwielaandrijving. Het systeem werkt met een aantal sensoren die meten of de auto slipt of glijdt en het zorgt ervoor dat de situatie gecorrigeerd wordt via de remmen en de gasklep. Naast de 300 pk sterke 4.3-liter V8 komt er ook een compleet nieuwe 3,3-liter V6-motor met 245 pk, die de huidige 220 pk sterke V6 vervangt. De motoren werken samen met een eveneens nieuwe close-ratio zestraps automaat met sequentiële bediening. De nieuwe adaptieve variabele wielophanging geeft de bestuurder vier keuzes tussen een alledaagse en een sportstand.
standaard zijn SmartAccess (zonder sleutel de auto openen en starten en met de sleutel op zak), een bandenspanningwaarschuwingssysteem en adaptieve koplampen. Bij het nieuwe VDM-systeem (Vehicle Dynamic Management) word de EPS gecombineerd met een compleet nieuw elektronisch geregeld remsysteem, dat voor het eerst geleverd zal worden in de RX 400h, de hybrideversie van de RX.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.