Leverancier vertraagt invoering trajectcontrole A2

Trajectcontrole A2
Automobilisten op de A2 tussen Amsterdam en Maarssen zuchten elke dag al onder het juk van de trajectcontrole, maar de automobilisten aan de overkant hebben opvallend genoeg nog steeds niet te maken met deze vorm van snelheidscontrole. We weten nu waarom.

Ernst Koelman, persvoorlichter van het Landelijk Parket Team Verkeer, meldt ons: "Het klopt dat de invoering van de trajectcontrole op de A2 richting Amsterdam wat vertraagd is. Dat heeft te maken met technische problemen, omdat het systeem op die rijbaan van een andere leverancier afkomstig is."

De trajectcontrole richting Amsterdam zou om dezelfde reden sowieso al later ingevoerd worden dan in tegenstelde richting, maar het was volgens de oorspronkelijke planning de bedoeling dat ook automobilisten op het traject Maarssen-Holendrecht vanaf 'eind 2012' te maken zou hebben met trajectcontrole. Ook daar geldt een maximumsnelheid van 100 km/h.

De persvoorlichter weet nog niet wanneer de trajectcontrole op het tracee Maarssen-Holendrecht in werking treedt: "Ik ben een van de eerste personen die te horen krijgt wanneer de trajectcontrole ingevoerd wordt, en ik kan je nog geen concrete datum geven. Het kan als het meezit al over een maand zijn, maar het kan ook langer duren."

Op de A2 van Holendrecht naar Maarssen is sinds 23 juli 2012 al trajectcontrole aanwezig. In de eerste twee maanden verstuurde het CJIB 190 duizend bekeuringen door de trajectcontrole. Dit leverde 13,5 miljoen euro op.

Lezersreacties (23)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.