AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Levensteken van TVR
6
Onder leiding van de jonge Rus Nikolai Smolenski ging TVR failliet. Na het faillissement kocht hij de overblijfselen weer terug. Daarna werd het stil. Tot vandaag.
De lokale krant Blackpool Gazette heeft een schuur ontdekt in de buurt van het plaatsje Wesham met een TVR-logo op de gevel. Wat er binnen gebeurt is geheim. De mensen die er werken zwijgen in alle talen. Volgens fanatieke TVR-rijders wordt in de schuur gewerkt aan toekomstige modellen. TVR-eigenaar Smolenski en directeur David Oxley zouden er bij betrokken zijn. "We hebben informatie dat deze schuur wordt gebruikt als ontwerp- en ontwikkelingsstudio," aldus de Engelse TVR-club. "Er is een bedrijf in Kent benaderd om motoren te gaan leveren, maar het is niet duidelijk waar die gaan worden geassembleerd,"
Lichten ze toe in de krant. Verder spoorde de Blackpool Gazette een voormalige TVR-werknemer op. Hij zegt dat het een publiek geheim is dat tien werknemers bezig zijn met het heroprichten van TVR. Er zouden zelfs al twee prototypes rijden.
Negen jaar geleden, in de glorietijd, waren bij de TVR-fabriek in Blackpool 750 mensen in dienst. In december 2006 ging de very British autobouwer onder leiding van Nikolai Smolenski failliet. Na het faillissement kocht hij het bedrijf weer terug. Daarna was de algemene gedachte dat de productie naar het buitenland zou worden verplaatst. Maar als de Blackpoolse krant gelijk krijgt, blijft TVR op Engelse bodem.