LeasePlan: positief bedrijfsresultaat ondanks lagere verkoopcijfers
Leasebedrijf LeasePlan heeft woensdag een nettoresultaat van € 86,7 miljoen over het tweede kwartaal bekendgemaakt. Dat is een flinke verbetering, hoewel niet alle takken goed presteerden.
Het leasebedrijf noteert een verbetering van bijna € 55 miljoen ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Wel verkocht het bedrijf via de CarNext-tak minder tweedehands ex-leasewagens.
De CarNext-divisie verkocht 57.800 occasions, een daling van 16,7 procent vergeleken met het tweede kwartaal vorig jaar. Daardoor nam het verlies met 37,7 procent toe tot € 16 miljoen. Het nettoresultaat van LeasePlan in het eerste half jaar kwam uit op € 106,6 miljoen, een afname van 34,9 procent.
"Het is duidelijk dat covid-19 nog altijd een grote impact heeft op de wereldeconomie. Het plan dat we in maart hebben opgesteld functioneert goed en we zijn het tweede kwartaal goed doorgekomen", aldus CEO Tex Gunning. "We hebben er vertrouwen in dat de verschuiving van autobezit naar abonnement voor structurele groei in onze sector gaat zorgen. Daar heeft de afgelopen periode alleen maar aan bijgedragen."