AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Lancia Ypsilon zuiniger gemaakt
34
Met al dat nieuws in het B-segment zou je 'm bijna vergeten, de Lancia Ypsilon is echter nog altijd leverbaar. Lancia heeft de motoren zuiniger gemaakt, en de CO2-reductie levert gunstiger labels op. Prijstechnisch verandert er niets.
De Lancia Ypsilon 1.2 8V gaat van een C- naar een B-label omdat de CO2-uitstoot per kilometer daalt van 139 gram naar 129 gram per kilometer. Belangrijker is de stap die de 95 pk sterke 1.4 16V maakt. Bij die motorversie daalt de uitstoot naar 140 gram per kilometer en dat levert 'm een groen label op. Hij had een D, nu prijkt er in de showroom een C op kaart achter de voorruit.
De 1.3 Multijet diesel gaat van 117 gram naar 115 gram CO2 per kilometer en dat betekent dat hij in aanmerking komt voor 20 procent bijtelling bij zakelijk gebruik. De prijzen van de Ypsilon veranderen ondanks de gunstiger labels niet.
PRIVATE LEASE Lancia Ypsilon
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Oud & Nieuw
Lancia Ypsilon ontmoet voorvader Y10, waarmee je ook al 1 op 20 haalde
Nieuws
Lancia Ypsilon HF: 280 pk sterke hot hatch vanaf €41.000
Nieuws
Lancia Ypsilon HF: 280 pk sterke hot hatch met beroemde aanduiding
Vergelijkende test
Dit zijn broeders van andere moeders – Peugeot 208 vs. Lancia Ypsilon
Autotest