AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
KTM X-Bow bijna productierijp
De Oostenrijkse motorfietsbouwer KTM gaat zich wagen aan een vierwieler. Het prototype van de X-Bow is klaar en rijdt. In april start de productie.
De Oostenrijkse motorfietsbouwer KTM gaat zich wagen aan een vierwieler. Het prototype van de X-Bow is klaar en rijdt. In april start de productie.
De KTM X-Bow is voorzien van een 2,0-liter 220 pk Audi-turbo motor waarmee hij in 3,9 seconden van 0 naar 100 km/u kan. De top ligt bij 217 km/u. De krachtbron is gekoppeld aan een zesversnellingsbak. Later verschijnt ook een 300 pk-variant van deze vierwielige motorfiets. De auto heeft geen voorruit en wordt geleverd met bijpassende helmen voor de inzittenden. De constructie weegt 700 kilo. De auto is 3,60 meter lang en 1,16 meter hoog.
De productie van de auto heeft plaats bij Dallara in Italië. Die naam kennen we uit de racewereld. Daar worden honderd exemplaren gebouwd. Bij gebleken succes neemt KTM de productie over en worden jaarlijks vijfhonderd tot duizend stuks op de thuisbasis in Oostenrijk gebouwd.
Plaats een reactie