Klassieke Land Rover keert terug als EV

200 kilometer actieradius

Everrati Land Rover Series IIA
Everrati Land Rover Series IIAEverrati Land Rover Series IIAEverrati Land Rover Series IIAEverrati Land Rover Series IIAEverrati Land Rover Series IIA

Een klassieker een elektrische aandrijflijn geven, het kan op zowel voor- als tegenstanders rekenen. Toch zijn er steeds meer bedrijven die zich toeleggen om het ombouwen van klassieke modellen tot EV. Een van die ondernemingen is het ontzettend Italiaans klinkende, maar toch zeer Britse Everrati. Dat breidt zijn line-up nu uit met een elektrische Land Rover Series II.

Je kon al bij Everrati aankloppen voor een elektrisch aangedreven Porsche 911 van de 964-generatie en ook lepelde het bedrijf al eens een elektrische aandrijflijn in - schrik niet - een Ford GT40. Toegegeven, die GT40 was uiteraard afkomstig van Superformance, dat nauwkeurige replica's bouwt. De nieuwste creatie van Everrati is in beginsel wel weer een originele auto, een Land Rover Series IIA welteverstaan.

De Series IIA is de in 1961 geïntroduceerde en op detailniveau aangepaste versie van de in 1958 op de markt gebrachte Land Rover Series II. Dat type had vier- of zescilinders onder de kap, maar in de creatie van Everrati vind je geen verbrandingsmotor. Die heeft namelijk een 152 pk en 300 Nm sterke elektromotor en een 60 kWh accupakket, goed voor een elektrisch rijbereik van zo'n 200 kilometer. Everrati zegt zowel versies met als zonder vierwielaandrijving aan te gaan bieden. Voor wat extra modern gebruiksgemak voorziet het bedrijf de klassieke Land Rovers van stuurbekrachtiging en bekrachtigde remmerij. Daar komen ook nog eens met leer beklede en verwarmbare stoelen bij, evenals verwarmbare heupgordels.

Een geslaagd ombouwproject of neigt ook dit naar heiligschennis? Laat het ons weten in de reacties!

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.