AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Japanse storm op komst: Lexus IS-F
2
Lexus plaagde ons al met tig details over de supersnelle Lexus IS-F concept, maar nu hebben we dan eindelijk hand weten te leggen op de eerste officiële foto's van de auto. Lexus onthult de snelle IS op de Detroit Motor Show.
Lexus plaagde ons al met tig details over de supersnelle Lexus IS-F concept, maar nu hebben we dan eindelijk hand weten te leggen op de eerste officiële foto's van de auto. Lexus onthult de snelle IS op de Detroit Motor Show.
Officieel heet het nog een concept car, maar reken er maar op dat de auto die uiteindelijk in de Lexus-showroom komt te staan voor 99 procent gelijk is aan dit studiemodel. De IS-F opent rechtstreeks de aanval op de nieuwe BMW M3 en de Audi RS4.
Alle middelen om dat te doen lijken aanwezig. Om te beginnen een V8 met een cilinderinhoud van maar liefst vijf liter. De motor zal een vermogen van meer dan 400 pk leveren en een koppel van rond de 475 Nm. Volgens de berichten sprint de super-IS binnen 4,9 seconden naar 100 kilometer per uur.
Een primeur is de 'direct sport-shift' versnellingsbak met maar liefst acht versnellingen. De transmissie is in principe een automaat, maar de bestuurder kan er ook voor kiezen zelf te schakelen met flippers achter het stuur.
De Lexus IS-F onderscheidt zich van de bravere IS-modellen door de speciale 19 inch wielen en de nodige skirts en spoilers.
Alle middelen om dat te doen lijken aanwezig. Om te beginnen een V8 met een cilinderinhoud van maar liefst vijf liter. De motor zal een vermogen van meer dan 400 pk leveren en een koppel van rond de 475 Nm. Volgens de berichten sprint de super-IS binnen 4,9 seconden naar 100 kilometer per uur.
Een primeur is de 'direct sport-shift' versnellingsbak met maar liefst acht versnellingen. De transmissie is in principe een automaat, maar de bestuurder kan er ook voor kiezen zelf te schakelen met flippers achter het stuur.
De Lexus IS-F onderscheidt zich van de bravere IS-modellen door de speciale 19 inch wielen en de nodige skirts en spoilers.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Praktijkervaring
Praktijkervaring Lexus IS: zo goed was eerste Lexus voor de massa
Lexus IS 300h F-Sport Edition (2014) – 308.303 km – Klokje Rond
Achtergrond
De Lexus IS was meer dan een Japanse BMW 3-serie
Autotest
Test: Lexus IS 500 F Sport Performance -'Leuk, maar we missen er niets aan'
Praktijkervaring