AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Italdesign wil meer onafhankelijkheid

Designhuis zoekt klanten als Apple en Google

ItalDesign GTZero

Designhuis Italdesign valt onder de vlag van Volkswagen Groep, maar wil niets liever dan minder afhankelijk zijn van dat concern. Dat blijkt uit een interview dat Automotive News met Italdesign-CEO Joerg Astalosch heeft gehouden.

Italdesign viel in 2010 voor ruim 90 procent in handen van de Volkswagen Group en sindsdien is het concern naar eigen zeggen te afhankelijk geworden van opdrachten van het bedrijf. CEO Joerg Astalosch ziet zich graag benaderd worden door klanten als Google of Apple. "Het kan overigens ook Tesla zijn. Er nog veel meer start-ups, vooral in de Verenigde Staten," aldus Astalosch.

Italdesign zoekt een groter klantenbestand om minder afhankelijk te zijn van puur en alleen Volkswagen Group. Volgens de topman worden er al gesprekken met fabrikanten gehouden over het produceren van one-offs met Italdesign-lijnen. Het gaat dan niet puur om een enkel model. Astalosch zegt een auto "die minder dan 100 keer wordt gebouwd" als een one-off te zien.

De laatste realisatie van Italdesign's creativiteit kwam in maart dit jaar in de vorm van de GTZero Concept.

Lezersreacties (78)

Reageren