Irmscher doet bijzonder heftige dingen met Opel Astra

De GSe voorbij

Irmscher Opel Astra IRC

De Opel Astra is ook anno 2024 niet direct een auto voor wie heel erg op wil vallen, maar daar heeft Irmscher geen boodschap aan. De Duitse tuner weet bovendien ook wel raad met de aandrijflijn.

Dat Irmscher zich nog altijd graag uitleeft op Opels, is geen verrassing. Ook de huidige Astra werd al aangepakt door de heren en dames die zich al decennia op creaties uit Rüsselsheim storten. De sportieve topversie, de GSe, werd krap een jaar geleden uiterlijk behoorlijk aangepakt. Nu gaat Irmscher een stap verder, met deze hoogstwaarschijnlijk ook op de GSe gebaseerde IRC.

We zeggen hoogstwaarschijnlijk, omdat men niet nader toelicht welk kloppend hart de Irmscher Opel Astra IRC heeft. Men spreekt echter over een beoogd systeemvermogen van 260 pk en dan moet het haast wel gaan om een opgewaardeerde versie van de normaal 225 pk sterke GSe-aandrijflijn. Met dat vermogen komt de Astra eindelijk in de buurt van de 300 pk die andere plug-in hybride Stellantis-producten halen.

Wat de vermogensspurt voor de prestaties op de weg betekent, meldt Irmscher evenmin. Ook blijft het vooralsnog bij beperkt beeld van een duidelijk nog puur digitaal bestaande auto. We zien in elk geval heel heftige aankleding, want de Astra heeft onder meer een bodykit die 'm flink breder maakt en achterop zit een immense spoiler. Irmscher zegt nog te overwegen of het de Astra IRC in productie neemt.

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.