Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Innovatie uit Liechtenstein: NanoFlowcell Quant

23
Innovatie uit Liechtenstein: NanoFlowcell Quant
Innovatie uit Liechtenstein: NanoFlowcell Quant Innovatie uit Liechtenstein: NanoFlowcell Quant Innovatie uit Liechtenstein: NanoFlowcell Quant Innovatie uit Liechtenstein: NanoFlowcell Quant Innovatie uit Liechtenstein: NanoFlowcell Quant Innovatie uit Liechtenstein: NanoFlowcell Quant Innovatie uit Liechtenstein: NanoFlowcell Quant
  • Jan Lemkes
  • Nieuws
4 maart 2014 om 09:39
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Dossier:

Salon van Genève 2014:

 Meer informatie: www.salon-auto.ch

Het in Liechtenstein gevestigde NanoFlowcell kondigde in januari aan dat het op de autosalon van Genève een concept-car zou presenteren. De heren hebben woord gehouden: dit is de NanoFlowcell Quant e-Sportlimousine.

De naam is niet het enige lange aan de nieuweling: de auto zelf doet met ruim 5,25 meter ook een aardige duit in het zakje. De vleugeldeuren zijn natuurlijk het eerste dat opvalt, maar ook als die gesloten worden blijft er een vierzitter over die met z'n lage sportwagenvorm duidelijk afwijkt van het normale. De jonge autobouwer kiest voor een rond design, en zet die lijnen voort in het interieur, dat zich verder kenmerkt door het vele hout dat erin verwerkt is.

De Quant e-Sportlimousine draagt in ieder wiel een elektromotor met zich mee. Samen leveren die een piekvermogen van maar liefst 925 pk, een vermogen dat onder normalere omstandigheden 653 pk bedraagt. Het koppel is nog indrukwekkender: 2.900 Nm… per motor. Het totaal komt daarmee op een verbijsterende 11.600 Nm.

De prestaties zijn dan ook zeker om over naar huis te schrijven: in 2,8 seconden knalt de potentiële Tesla-concurrent naar de 100, de top bedraagt 380 km/h. Met de elektriciteitsvoorziening van het wonder uit Leichtenstein is wat bijzonders aan de hand: het bedrijf maakt gebruik van zogenaamde 'flow batteries', waarbij het vloeibare elektrolyt zich niet in de accu, maar in een externe tank bevindt. Na het opladen stroomt de vloeistof vervolgens opnieuw door de batterijen. NanoFlowcell ontwikkelt deze techniek in samenwerking met Bosch, en hoopt door het toe te passen ruimtebesparing en een langere actieradius te realiseren. In theorie is dat laatste in ieder geval gelukt: de ontwikkelaars beloven dat de Quant het tussen de 400 en 600 kilometer uithoudt.

Het exemplaar op de foto's is een echt showmodel, maar NanoFlowcell belooft nog dit jaar rijdende prototypes klaar te hebben. Rond 2015 zou het tijd zijn voor het productiemodel. Wie daar niet op kan wachten zal naar Zwitserland moeten afreizen: de auto is deze week in Genève te bewonderen.

  • Lees meer over supercars en sportscars
Salon van Genève 2014 Supercars & Sportscars

Lezersreacties (23) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Op zoek naar een auto?

  • Zoek op merk & model zoek prijs en specificaties van een auto
  • Auto's vergelijken vergelijk auto's op prijs en specificaties
  • Private Lease zoek de beste private lease deal
  • Occasions zoek een tweedehands auto
PREMIUM
Peugeot 308 SW vs. Renault Mégane Estate - Dubbeltest

Peugeot 308 SW vs. Renault Mégane Estate - Dubbeltest

Tegenwoordig probeert een stationwagon als plug-in hybride je te verleiden. Op verschillende...

Lees meer

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden