AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Infiniti FX diesel in de showroom
44
Samen met de EX is de FX de eerste Infiniti die leverbaar wordt met een dieselmotor. Vanaf juni is die leverbaar voor een prijs vanaf 80.100 euro.
De simpelste versie van de Infiniti FX30d is 80.100 euro. Die grote SUV heeft de zelfde krachtbron als zijn kleinere broertje: een 3,0-liter V6 diesel met een vermogen van 238 pk en een maximale trekkracht van 550 Nm. Als gemiddeld verbruik wordt 9,0 liter op 100 km opgegeven en de CO2-uitstoot is 238 gr/km. Met zijn oliegestookte hart gaat de FX in 8,3 seconden van 0 naar 100 km/u en de topsnelheid is 212 km/u. Ook hier is er een zeventraps automaat.
De instapper is bij de FX de GT-uitvoering met onder meer lederen bekleding, verwarmbare en geventileerde voorstoelen, een achteruitrijcamera met parkeersensoren, 20 inch wielen en een gratis zonnedak. Verder is er voor 83.450 euro de S-versie met 21 inch patta's, elektrisch verstelbare sportstoelen, automatische schokdemperregeling, actieve achterwielbesturing en koplampen met donker getint glas en enkele chroomstrips op de neus.
Ook bij de FX is de Premium-uitvoering nieuw. Die heeft het Safety Shield-programma aan boord met zaken als een intelligente cruise control, een remassistent en een waarschuwingssysteem bij dreigende aanrijdingen. Hij staat in de prijslijst voor 91.010 euro.