Hyundai XG gefacelift

Hyundai XG
In Genève debuteert de vernieuwde Hyundai XG. De Koreanen hebben het topmodel niet alleen gefacelift, maar hem ook uitgerust met een 3,5-liter V6.
ign=center>

In Genève debuteert de vernieuwde Hyundai XG. De Koreanen hebben het topmodel niet alleen gefacelift, maar hem ook uitgerust met een sterkere 3,5-liter V6.

De Hyundai XG is opgefrist met een nieuwe grille met meer verticale verchroomde spijlen en met nieuwe koplampen die achter helder glas zijn geplaatst. De gele mistlampen van het vorige model zijn nu vervangen door ronde, witgekleurde projectiemistlampen.
Aan de achterkant is de kentekenplaat verhuisd naar het kofferdeksel, waarvan de beugels zijn vervangen door twee gasveren. Verder zijn de achterlichtunits gemoderniseerd. De vernieuwde XG is voortaan bovendien standaard uitgerust met negenspaaks 16-inch wielen.
Binnenin is de XG voorzien van nieuwe houtafwerking en is de snelheidsmeter centraal in het instrumentenpaneel geplaatst. Een regensensor is standaard.
Een belangrijke verandering op technisch gebied is dat zowel de 2,5-liter V6 als de 3-liter V6-motoren zijn vervangen door een 3,5-liter V6. Deze motor levert met 197 pk bij 5500 tpm, 15 pk meer dan de 3.0. Het maximum koppel steeg tot 292 Nm bij 3500 tpm. De 3.5i V6 is gekoppeld aan een sequentiële vijftraps automatische transmissie. De topsnelheid van de 1650 kg zware XG bedraagt 230 km/h en hij sprint in 8,6 s van 0-100 km/h. Het gemiddeld brandstofverbruik ligt op 12 l/100 km. Ondanks de toepassing van een grotere motor is de Hyundai XG 1750 euro goedkoper dan zijn voorganger met de 3-liter motor: € 36.245.

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.