Hyundai Ioniq 5 XRT is lekker avontuurlijk

Niet zomaar een studiemodel

Hyundai Ioniq 5 XRT
Hyundai Ioniq 5 XRTHyundai Ioniq 5 XRTHyundai Ioniq 5 XRTHyundai Ioniq 5 XRTHyundai Ioniq 5 XRTHyundai Ioniq 5 XRT

De opgefriste Hyundai Ioniq 5 is nu ook klaar voor het Amerikaanse avontuur. Vrij letterlijk, want met de Hyundai Ioniq 5 XRT komt er straks ook een behoorlijk avontuurlijk ogende uitvoering bij.

Op de dag af een half jaar geleden schotelde Hyundai ons de vernieuwde Ioniq 5 voor. Nu is die er ook in de Verenigde Staten klaar voor. Normaal gesproken zou dat niet echt belangrijk nieuws zijn, ware het niet dat Hyundai voor de Amerikanen een opvallend uitgevoerde Ioniq 5 in het vat heeft zitten. Die luistert naar de naam Ioniq 5 XRT.

Hyundai Ioniq 5 XRT

Hyundai Ioniq 5 XRT

Het is niet te missen dat het om een avontuurlijker Ioniq 5 gaat. De Hyundai Ioniq 5 XRT staat om te beginnen 23 millimeter hoger boven de grond dan een reguliere Ioniq 5 en heeft aangepaste demping. Hij is uiteraard vierwielaangedreven en heeft rondom donkere accenten onderaan en vooral aan de voorkant ook. De XRT staat ook op speciaal voor de XRT bedoelde zwarte 18-inch wielen met terreinwaardige banden erop. De Hyundai Ioniq 5 XRT heeft de grootste accu, met een capaciteit van 84 kWh, maar het is nog niet bekend welk bereik daarmee mogelijk is. Logischerwijs ligt dat lager dan bij een regulier uitgevoerde Ioniq 5 met die accu en vierwielaandrijving.

Interessant: Hyundai zegt dat er meer XRT's komen, dus andere modellen kunnen hun borst ook nat maken. Word je er wel hebberig van, dan hebben we slecht nieuws voor je. Het gaat hier vooralsnog om een Amerikaans feestje. De Hyundai Ioniq 5 voor de Amerikaanse markt (en dus ook de XRT) wordt in een gloednieuwe EV-fabriek in Georgia gebouwd.

PRIVATE LEASE Hyundai Ioniq 5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.