AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gunstiger energielabels voor Peugeot 407 HDi
9
Peugeot heeft de 1.6 HDiF 16V en de 2.0 HDiF 16V in de 407 zuiniger gemaakt en dat resulteert in gunstiger energielabels voor de beide diesels.
De Peugeot 407 met 1.6 HDiF 16V 110 pk verbruikt nu nog maar gemiddeld 4,9 liter per 100 kilometer en dat komt overeen met een CO2-uitstoot van 129 gram per kilometer. Deze versie zat op 140 gram CO2 per kilometer. Een winst waarmee de auto van een B- naar een A-label gaat, en dat maakt de middenklasser 480 euro goedkoper.
Ook de 2.0 HDiF 16V wordt zuiniger en bovendien wint de motor aan vermogen.
Voortaan levert het blok 140 pk, in plaats van 136, en het verbruik zakt naar 5,6 liter diesel per 100 kilometer, wat 150 gram CO2 per kilometer oplevert. Dat was 155 gram per kilometer. De wijzigingen bezorgen de 2.0 HDiF 16V een B-label, hij had een C. En ook de tweeliter diesel wordt hiermee 480 euro goedkoper.
Peugeot levert de 407 ook nog met een 2.2 HDiF 16V, maar voor deze krachtige diesel geeft het merk geen wijzigingen door. Onlangs is wel de 407 GT met 2.7 V6 HDiF 24V geschrapt.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Peugeot 407 SW 2.0 HDiF aut. – 2006 – 520.000 km - Klokje Rond

Peugeot 407 1.8-16V – 2006 – 550.613 km - Klokje Rond
Nieuws

De Vluchtstrook: de ongekroonde pk-koning van Peugeot

Peugeot 407 SW 2.0-16V - 2007 - 502.569 km - Klokje Rond
Occasiontest

Occasion Test: Peugeot 407 - Nissan Primera
Nieuws

Laatste ronde: Peugeot 407 SW 2.0 HDiF
Lezersreacties (9) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.