We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Peugeot heeft de 1.6 HDiF 16V en de 2.0 HDiF 16V in de 407 zuiniger gemaakt en dat resulteert in gunstiger energielabels voor de beide diesels.
De Peugeot 407 met 1.6 HDiF 16V 110 pk verbruikt nu nog maar gemiddeld 4,9 liter per 100 kilometer en dat komt overeen met een CO2-uitstoot van 129 gram per kilometer. Deze versie zat op 140 gram CO2 per kilometer. Een winst waarmee de auto van een B- naar een A-label gaat, en dat maakt de middenklasser 480 euro goedkoper.
Ook de 2.0 HDiF 16V wordt zuiniger en bovendien wint de motor aan vermogen.
Voortaan levert het blok 140 pk, in plaats van 136, en het verbruik zakt naar 5,6 liter diesel per 100 kilometer, wat 150 gram CO2 per kilometer oplevert. Dat was 155 gram per kilometer. De wijzigingen bezorgen de 2.0 HDiF 16V een B-label, hij had een C. En ook de tweeliter diesel wordt hiermee 480 euro goedkoper.
Peugeot levert de 407 ook nog met een 2.2 HDiF 16V, maar voor deze krachtige diesel geeft het merk geen wijzigingen door. Onlangs is wel de 407 GT met 2.7 V6 HDiF 24V geschrapt.
@Focus Wagon
Ik zat niet te denken aan "the greater scale of things", maar meer aan de kleine mogelijkheden om de prijzen van diesel autos omlaag te krijgen. Over dat "andere" onderwerp zouden we uren kunnen debatteren, maar niet hier.
Vroeg me af vanaf welk bouwjaar deze bezuiniging is ingevoerd en hoe het verbruik is van de e.v. eerdere modellen (2006 bijv.).Graag een reactie als iemand iets weet of ervaring heeft!