Goede Morgan: Plus E is compleet elektrisch

Morgan Plus E
Morgan Plus EMorgan Plus EMorgan Plus EMorgan Plus EMorgan Plus EMorgan Plus EMorgan Plus EMorgan Plus E

Vergeef ons de foute woordgrap in de kop, maar in het geval van de Morgan Plus E is hij wel op zijn plek. Deze moderne interpretatie van de eeuwige Britse klassieker is namelijk volledig elektrisch, en dus relatief goed voor zijn directe omgeving. Vergeet die V8 maar even, deze rijdt op accu's!

Morgan gebruikt de Plus 8 als basis voor deze elektrische versie, maar naar de gebruikelijke achtcilinder kun je blijven zoeken. Onder de kenmerkende twee motorkapjes ligt nu een elektromotor met 95 pk en een trekkracht van 300 Newtonmeter. Opmerkelijk genoeg koppelt Morgan deze techniek niet aan een automatische versnellingsbak, zoals veelal gebruikelijk is bij elektrische auto's, maar mag de chauffeur van de Morgan Plus E lekker zelf aan de slag met een handgeschakelde vijfbak. Zo hoort het eigenlijk ook bij een auto die ontwikkeld is voor mensen die houden van puur rijden!

Morgan gebruikt de Autosalon van Genève om te peilen hoe groot de interesse is voor een elektrische variant. Blijkt die groot genoeg te zijn, dan krijgt de Plus E een elektromotor met meer vermogen, te weten 160 pk en 380 Nm aan koppel. Hiermee claimt Morgan dat de Plus E een topsnelheid kan halen van 185 kilometer per uur terwijl de sprint van nul tot honderd niet meer dan zes seconden in beslag neemt. Met volgeladen accu's moet de elektro-Morgan meer dan 190 kilometer kunnen rijden.

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.