AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Getuned: Maserati MC12
De in zeer beperkte serie gebouwde Maserati MC12 is gebaseerd op de Ferrari Enzo. Die laatste is echter wel wat sneller dan de Maserati. Om de MC12 niet voor eeuwig tweede viool te laten spelen, heeft tuner Edo Competition hem aangepakt.
De in zeer beperkte serie gebouwde Maserati MC12 is gebaseerd op de Ferrari Enzo. Die laatste is echter wel wat sneller dan de Maserati. Om de MC12 niet voor eeuwig tweede viool te laten spelen, heeft tuner Edo Competition hem aangepakt.
De Maserati MC12, die al enige tijd niet meer nieuw te koop is, heeft standaard 632 pk, een topsnelheid van zo'n 330 km/u en de sprint van 0 naar 100 kan in 3,8 seconden. Tuner Edo, die de gewoonte heeft Porsches, Ferrari's, Porsches en snelle Mercedessen aan te pakken, heeft zich gericht op de MC12.
Door de montage van een sportkatalysator, een speciale einddemper, luchtfilter, aangepast inlaatkanaal, sportluchtfilter en aangepaste elektronica is het vermogen met 70 pk toegenomen tot 700 pk. Het maximale koppel neemt toe tot 715 Nm bij 5.800 toeren per minuut.
De MC12 kan met deze aanpassingen 370 km/u. De sprint van 0 naar 100 gaat ni 3,5 seconden, 200 km/u is bereikt in 9,5 seconden en vanuit stilstand naar 300 km/u gaat in 22,0 seconden.
Edo past de Maserati vervolgens aan met een aangepast remsysteem, een bandenspanningscontrolesysteem dat per band de druk en temperatuur meet en een instelbare onderstelafstemming. Veder deelt Edo Competition mee dat de wielen in elke gewenste kleur kunnen worden gespoten.
Plaats een reactie