Gereden: Volkswagen Eos 3.2 V6

Volkswagen Eos V6
Als toppunt van verwennerij biedt Volkswagen de Eos nu ook aan met de bekende 3.2 V6-motor. Gekoppeld aan een DSG-automaat is dit een uitstekende auto om lekker mee te cruisen. Alleen blijken de voorwielen soms moeite te hebben met de 250 pk die de V6 levert.
Als toppunt van verwennerij biedt Volkswagen de Eos nu ook aan met de bekende 3.2 V6-motor. Gekoppeld aan een DSG-automaat is dit een uitstekende auto om lekker mee te cruisen. Alleen blijken de voorwielen soms moeite te hebben met de 250 pk die de V6 levert.
Volkswagen ziet de Eos nadrukkelijk als een zelfstandig model, en dus niet als een cabriovariant van de Golf. Nee, het Duitse merk wijst auto's als de Volvo C70 aan als belangrijke concurrentie.
Bij het wegrijden merk je dat het niet voor niets is dat Volkswagen alle andere auto's met deze motor voorziet van vierwielaandrijving. Waarom heeft Volkswagen deze aandrijving dan niet op de Eos toegepast? Waarschijnlijk is het extra gewicht van vierwielaandrijving hier de reden van, de voorwielaangedreven Eos 3.2 V6 weegt immers al 1.600 kilogram.
Toch heeft de auto onmiskenbaar pluspunten: de motor en de bak vormen een prima combinatie. De V6 klinkt niet zo sportief als in de Golf R32, waarin hij ook wordt gemonteerd, maar is nog steeds erg aangenaam om te horen.

De complete rij-impressie met de Volkswagen Eos 3.2 V6 staat in AutoWeek 50, die op 13 december in de winkels ligt.

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.