AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Opel Antara
Met de Antara probeert Opel voet aan de grond te krijgen in de klasse van de midsize SUV's, die nu door de Koreaanse modellen wordt gedomineerd. Het Duitse merk deelt een groot deel van zijn techniek met de Captiva van concerngenoot Chevrolet. Is het een echte Opel of gewoon een schaamteloze kopie van de Captiva?
Met de Antara probeert Opel voet aan de grond te krijgen in de klasse van de midsize SUV's, die nu door de Koreaanse modellen wordt gedomineerd. Het Duitse merk deelt een groot deel van zijn techniek met de Captiva van concerngenoot Chevrolet. Is het een echte Opel of gewoon een schaamteloze kopie van de Captiva?
De Antara is de eerste SUV van Opel. Het is verleidelijk om de Antara een Chevrolet in Opel-jas te noemen, maar dat is wat te kort door de bocht. Opel heeft namelijk zijn best gedaan om de SUV een eigen gezicht te geven.
Het interieur is speciaal voor de Antara ontworpen en bevat hendels en knoppen die we ook kennen uit bijvoorbeeld de Vectra en Astra. De auto is een echte wereldburger: hij rolt in Zuid-Korea van de band naast de Captiva. Dat uit zich ook in de stoelen: niet Duits-hard, maar lekker comfortabel. Ook het weggedrag van de Antara is heel behoorlijk.
De Opel Antara komt met drie motoren: een 2,4-liter viercilinder, een 3,2-liter V6 en 2,0-liter CDTI dieselmotor. Prijzen starten bij 31.995 euro voor een 2,4-liter benzinemotor. Dieselen kan vanaf 38.895 euro.
De volledige rij-impressie met de Opel Antara staat in AutoWeek 44, die op 1 november in de winkels ligt.
Het interieur is speciaal voor de Antara ontworpen en bevat hendels en knoppen die we ook kennen uit bijvoorbeeld de Vectra en Astra. De auto is een echte wereldburger: hij rolt in Zuid-Korea van de band naast de Captiva. Dat uit zich ook in de stoelen: niet Duits-hard, maar lekker comfortabel. Ook het weggedrag van de Antara is heel behoorlijk.
De Opel Antara komt met drie motoren: een 2,4-liter viercilinder, een 3,2-liter V6 en 2,0-liter CDTI dieselmotor. Prijzen starten bij 31.995 euro voor een 2,4-liter benzinemotor. Dieselen kan vanaf 38.895 euro.
De volledige rij-impressie met de Opel Antara staat in AutoWeek 44, die op 1 november in de winkels ligt.
Plaats een reactie