AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Mazda CX-7
Twee jaar na de introductie op de Amerikaanse markt maakt de grote Mazda CX-7 nu ook de oversteek naar Europa. Met z'n vierwielaandrijving, elegante lijnen en turbomotor moet hij zieltjes winnen in het segment van luxe cross-overs. Gaat dit lukken?
De CX-7 is met zijn forse afmetingen duidelijk ingespeeld op de Amerikaanse behoeften, alhoewel Mazda zich in 2005 haastte om te zeggen dat de CX-7 een kruising tussen een sportwagen en een SUV is. Voor de oversteek naar Europa heeft Mazda de verlichting en de bumperpartij aangepast. Hierdoor is de cW-waarde verbeterd van 0,36 naar 0,34.
De motor is afkomstig van de snelle MPS-versies van de 3 en de 6. De 2,3-liter DSI met turbo levert 260 pk en een maximum koppel van 380 Nm. Hierdoor bereikt de CX-7 een (begrensde) topsnelheid van 210 kilometer per uur. De sprint naar 100 kilometer per uur kost de 1670 kilogram zware SUV 8 seconden.
Ondanks het sportief afgestelde onderstel helt de Mazda in bochten toch enigszins over. Je moet hoog in de toeren zitten voor de echte prestaties. Wie het rustiger aan wil doen, moet wachten op de dieselversie. Die komt echter pas na 2008.
De bagageruimte kan van 455 naar 1348 liter worden vergroot dankzij Mazda's Karakuri-systeem. Hierbij kun je met een druk op de knop aan weerszijden van de bagageruimte de rugleuningen ontgrendelen en naar beneden laten 'vallen'. Voor eind augustus staat de CX-7 in het merendeel van de Mazda-showrooms.
De motor is afkomstig van de snelle MPS-versies van de 3 en de 6. De 2,3-liter DSI met turbo levert 260 pk en een maximum koppel van 380 Nm. Hierdoor bereikt de CX-7 een (begrensde) topsnelheid van 210 kilometer per uur. De sprint naar 100 kilometer per uur kost de 1670 kilogram zware SUV 8 seconden.
Ondanks het sportief afgestelde onderstel helt de Mazda in bochten toch enigszins over. Je moet hoog in de toeren zitten voor de echte prestaties. Wie het rustiger aan wil doen, moet wachten op de dieselversie. Die komt echter pas na 2008.
De bagageruimte kan van 455 naar 1348 liter worden vergroot dankzij Mazda's Karakuri-systeem. Hierbij kun je met een druk op de knop aan weerszijden van de bagageruimte de rugleuningen ontgrendelen en naar beneden laten 'vallen'. Voor eind augustus staat de CX-7 in het merendeel van de Mazda-showrooms.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Plaats een reactie