AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden en prijs: Abarth Punto Evo
44
Na de Fiat Punto Evo krijgt ook diens Abarth-afgeleide een facelift en een motor met Multiair-techniek. Het resultaat is een allrounder met 165 pk.
Inderdaad, vijf pk minder dan de Alfa Romeo Mito QV met dezelfde motor. Verschil moet er blijkbaar zijn in de Fiat-stal. Het vermogen is lager dan bij de Duitse (Corsa OPC) en Franse concurrentie (Clio RS) en derhalve is de Abarth een beduidend minder hardcore apparaat. Nee, de snelste Punto Evo is een echte allrounder. Overigens heeft de auto nu ook de DNA-knop van de Mito (Fiat gebruikt wel erg enthousiast het 'manettino' van Ferrari).
De besturing van de Evo is nog steeds voldoende zwaar, maar toch nog enigszins kunstmatig. De remmen zouden wat bijteriger mogen zijn, maar verder valt op het weggedrag weinig aan te merken. De tractie is dankzij het elektronische sperdifferentieel TTC uitstekend.
Inmiddels weten we ook de prijs van de Abarth Punto Evo. De dealers vragen een schappelijke 22.990 euro, waarvoor je onder meer automatische airco, audio-installatie, 17-inch lichtmetaal, zeven airbags en ESP krijgt. Medio juli staat de auto bij de dealers.
De besturing van de Evo is nog steeds voldoende zwaar, maar toch nog enigszins kunstmatig. De remmen zouden wat bijteriger mogen zijn, maar verder valt op het weggedrag weinig aan te merken. De tractie is dankzij het elektronische sperdifferentieel TTC uitstekend.
Inmiddels weten we ook de prijs van de Abarth Punto Evo. De dealers vragen een schappelijke 22.990 euro, waarvoor je onder meer automatische airco, audio-installatie, 17-inch lichtmetaal, zeven airbags en ESP krijgt. Medio juli staat de auto bij de dealers.
De volledige rij-impressie met de Abarth Punto Evo leest u binnenkort in AutoWeek.