AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Dodge Caliber
De Caliber is het eerste model waarmee Dodge vaste voet aan de grond probeert te krijgen in Europa. Het mpv-alternatief neemt het op tegen bijvoorbeeld de Golf Plus en de Ford Focus C-Max.
De Caliber is het eerste model waarmee Dodge vaste voet aan de grond probeert te krijgen in Europa. Het mpv-alternatief neemt het op tegen bijvoorbeeld de Golf Plus en de Ford Focus C-Max.
De Dodge Caliber heeft een stoer en sportief design, daarmee zul je hem niet meteen als mpv herkennen. In het interieur wordt het ruimteauto-karakter van de Caliber duidelijker. De zit is comfortabel en hoog. Met zijn 4,41 meter is hij een neuslengte groter dan zijn tegenstrevers.
De Caliber heeft een op Europa afgestemd motorenaanbod. Er is een 1,8- en een 2,0-liter motor met 150 en 156 pk. Ook is er een van VW afkomstige diesel met 140 pk.
Bij het rijden blijkt dat de auto niet direct een bochtentijger is. Bij het nemen van bochten treedt al gauw onderstuur op. Bij de 1,8-liter duurt het bovendien een tijdje voordat de Caliber op het gas reageert.
De volledige rij-impressie met de Dodge Caliber staat in AutoWeek 19, die op 10 mei in de winkels ligt.
Plaats een reactie