AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Chevrolet Aveo
Wij reizen af naar Slovenië om voor de eerste keer in de Chevrolet Aveo te sturen. Het nieuwe model lost de vierdeurs Kalos af en is bijzonder omdat hij in vrijwel alle landen van de wereld wordt verkocht. Zullen de Nederlanders ook overstag gaan voor de Aveo?
Wij reizen af naar Slovenië om voor de eerste keer in de Chevrolet Aveo te sturen. Het nieuwe model lost de vierdeurs Kalos af en is bijzonder omdat hij in vrijwel alle landen van de wereld wordt verkocht. Zullen de Nederlanders ook overstag gaan voor de Aveo?
We rijden eerst met de optionele viertraps automaat. Een eenvoudig bakje, dat echter keurig schakelt. Wel zullen we later, wanneer we de handgeschakelde Aveo meenemen, merken dat er toch heel wat vermogen blijft hangen in de koppelomvormer. Aan boord blijft het lekker stil, totdat we de snelweg verlaten.
Met de handgeschakelde vijfbak is de Aveo een stuk rapper. Toch zijn we niet onverdeeld gelukkig met die transmissie. De overbrengverhoudingen zijn oké, maar de bediening is nogal vaag en hakering. Een beest is de Aveo zeker niet, maar daar zit het gemiddelde publiek voor dit type auto ook helemaal niet op te wachten.
Met een instapprijs van € 13.995 is de Aveo niet echt een koopje, maar daar staat tegenover dat hij dan wel meteen aardig compleet is uitgerust. De Aveo staat volgende maand bij de dealers. Chevrolet mikt met deze auto vooral op eigenaren van de Kalos sedan, Seat Cordoba, Suzuki Liana sedan en Baleno.
De complete rij-impressie met de Chevrolet Aveo staat in AutoWeek 5, die op 1 februari in de winkels ligt.
Plaats een reactie