Geen directe opvolger voor Suzuki Kizashi
Dat blijkt uit een interview dat het Australische Drive met Masaaki Kato, uitvoerend directeur van Suzuki Australië, heeft gehouden. Kato zegt dat de Kizashi voor kopzorgen heeft gezorgd bij het Japanse merk.
"We hadden de auto net voor de start van de crisis in 2009 eigenlijk niet op de markt moeten brengen", aldus Kato. "Het probleem was dat we al enorm hadden geïnvesteerd in de auto, en na flinke discussies hebben we de auto toch gelanceerd."
Mocht de Japanse D-segmenter wel succesvol geweest zijn, dan zouden geblazen versies, een exemplaar met een V6 en zelfs een stationwagen in het vat zitten. "Die plannen zijn volledig van tafel", vertelt Kato.
Een directe opvolger verwacht Kato niet, wel zou er voor de Chinese markt een grote sedan op de tekentafel liggen. In Nederland heeft Suzuki dit jaar 13 exemplaren van de Kizashi weten te slijten. Sinds z'n marktintroductie in 2009 zijn er bij ons in totaal 139 van verkocht.