Ferrari GTC4Lusso T onthuld
V8 Turbo en achterwielaandrijving!
Wie de namenstrategie van Ferrari een beetje heeft gevolgd, weet dat de toevoeging T wijst op de aanwezigheid van een turbo. Waar de GTC4Lusso de atmosferische V12 van de FF behield, zij het met 690 in plaats van 660 pk, moest de nieuwe Italiaan het zonder turbo's doen. Met deze nieuwe GTC4Lusso T is de Ferrari voortaan ook met drukvulling te krijgen.
Ferrari schroeft de turbo niet op de inmiddels bekende twaalfcilinder, maar op de 3,9-liter metende V8 die ook de California T van levenskracht voorziet. Het blok stampt er 610 pk en 760 Nm uit en daarmee komt hij een trede onder de V12-versie op de ladder te staan. Opvallend is het gegeven dat Ferrari de geblazen achtcilinder koppelt aan de achteras waardoor de Ferrari een achterwielaandrijver is. Vierwielaandrijving blijft voorbehouden aan zijn krachtigere broer.