Ferrari California T krijgt turbospieren
De California T heeft een 3,8-liter V8-turbomotor onder de kap. Het blok is goed voor een vermogen van 560 pk en een maximumkoppel van 755 Nm. Dat is 70 pk en 250 Nm meer dan de huidige California biedt. De sprint naar 100 km/h kost 3,6 seconden en de topsnelheid is 316 km/h.
Door de turbotechniek daalt het gemiddeld verbruik met 15 procent naar 10,5 l/100 km. Concreet betekent dit een CO2-uitstoot die daalde van 270 g/km (California HELE) naar 250 g/km.
Ferrari is zo trots op z'n turbotechniek, dat de California T zelfs een Turbo Performance Engineer-display (TPE) op het dashboard krijgt waarop je de laatste stand van zaken rond de motor kunt zien.
'Fraai geluid en uitstekende gasrespons'
Ferrari zegt hard gewerkt te hebben aan het motorgeluid. Bovendien belooft het merk een uitstekende gasrespons. De besturing is ook aangescherpt ten opzichte van de ongeblazen California zoals we die nu kennen.
De California T heeft de nieuwste generatie magnetische schokdempers en het F1 Trac-tractieregelingsysteem is ook vernieuwd. Ten slotte zijn er twee nieuwe kleuren: Rosso California en Blu California.
Op 4 maart kunnen we de auto voor het eerst in het echt zien tijdens de persdag van de salon van Genève.