Facelift Friday: Chrysler Sebring

Van bescheiden ovaal naar grote 'smoel'

Facelift Friday: Chrysler Sebring
Facelift Friday: Chrysler SebringFacelift Friday: Chrysler SebringChrysler SebringChrysler SebringChrysler SebringChrysler SebringChrysler SebringChrysler SebringChrysler SebringChrysler Sebring Cabrio
De Chrysler Sebring is nooit erg populair geweest in Nederland, maar toch was de eerste generatie van het model hier regelmatig te zien. De facelift die de auto in 2003 kreeg was opmerkelijk, vooral vanwege de grote grille.

Waar liefhebbers van Amerikaans cruisen tegenwoordig op een SUV aangewezen zijn kon je aan het begin van deze eeuw nog bij Chrysler terecht voor een fijne sedan. Erg succesvol is de Sebring in ons land nooit geworden, maar toch zagen we met name de tweede generatie van dit model regelmatig rijden.

Die auto begon z'n leven met een glad neusje met een ovaalvormige grille die zich bescheiden achter de onze grote Europese kentekenplaat schuilhield. Dat die plaat in Amerika niet zo'n prioriteit heeft bleek toen Chrysler de auto in 2003 aan een facelift onderwierp. De ovaal maakte plaats voor en enorm hekwerk die nauwelijks plaats over liet voor het verplichte herkenningsteken, die daarom noodgedwongen naar de uiterste onderrand van de bumper verhuisde. Ook de koplampen moesten eraan geloven, en kregen twee 'druppeltjes' mee. Ook de langgerekte en in onze ogen fraaie 'convertible' kreeg de nieuwe neus.

Lezersreacties (40)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.