Facelift Friday: Bentley Arnage

Continental-kijkers voor klassiek model

Bentley Arnage facelift friday
Bentley Arnage facelift fridayFacelift Friday: Bentley ArnageBentley ArnageBentley ArnageBentley ArnageBentley ArnageBentley Arnage
De Bentley Arnage, de voorloper van de Mulsanne, is de laatste Bentley die niet onder de supervisie van het Volkswagen-concern tot stand kwam. Het model kende een lang leven en werd aan het einde daarvan op opvallende wijze gefacelift.

Tijdens het leven van de Arnage waren Volkswagen en BMW in een ingewikkeld gevecht verwikkeld om de merknamen Rolls-Royce en Bentley. De auto, die in de vorm van de Rolls-Royce Silver Seraph een zustermodel had, kreeg in eerste instantie BMW-motoren mee. Om niet te afhankelijk te zijn van z'n rivaal haalde Volkswagen later de aloude 6,75 liter V8 van stal.

Toen het stof rondom de overname in 2005 was neergedaald en Bentley definitief bij Volkswagen hoorde, besloot dat merk dat het tijd was om de auto van een nieuw front te voorzien. De BMW-achtige, dubbele kijkers in een donkere behuizing maakten daarbij plaats voor vier ronde koplampen met geïntegreerde richtingaanwijzers. Daarmee paste de auto beter bij de Continental GT, het nieuwe 'instapmodel'. Ook de bumpers, de wielen, het kleurenpalet en het interieur gingen op de schop. In deze vorm hield de Arnage het nog vier jaar vol, opvolger Mulsanne werd in 2009 naar buiten gereden.

Lezersreacties (27) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.