Extreme Evo IX ook als Wagon

Mitsubishi Lancer Wagon Evo IX MR
Op basis van de Lancer Evo IX presenteert Mitsubishi een speciale MR-versie. Het goede nieuws: hij is er ook als Wagon. Het slechte nieuws: de MR is alleen voor Japan.
Op basis van de Lancer Evo IX presenteert Mitsubishi een speciale MR-versie. Het goede nieuws: hij is er ook als Wagon. Het slechte nieuws: de MR is alleen voor Japan.
Sinds een klein jaar kunnen de Japanners de Evo IX ook als Wagon bestellen. De MR-versie die zowel in sedan als wagon variant beschikbaar komt maakt de al niet kinderachtige Evo nog extremer. De motor levert nog steeds een maximum vermogen van 280 pk en een koppel van 400 Nm. De in Japan eveneens beschikbare 5-traps automaat moet het doen met respectievelijk 272 pk en 343 Nm. Door aanpassingen aan de variabele kleptiming (MIVEC*2) en turbocompressor is de motorresponse volgens Mitsubishi verbeterd.
Rondom worden sportievere Eibach veren en Bilstein schokdempers gemonteerd. Tevens is de MR nog met eens 10 mm verlaagd. Het 'Active Yaw Control' systeem dat de het vermogen optimaal over alle vier wielen moeten verdelen heeft een iets meer op de sportieve automobilist gericht karakter gekregen. Aan de buitenzijde is de MR herkenbaar aan de aerodynamischer gevormde voorbumper. Het interieur beschikt over extra accenten uitgevoerd in 'piano black' en aluminium.
Mitsubishi heeft 1.500 exemplaren beschikbaar van de Evo IX MR voor de Japanse markt. De fabrikant meldt tevens dat dit de laatste keer is dat de motor met codenaam 4G63 die vele Evo-versies heeft aangedreven een modificatie heeft ondergaan. Met andere woorden, de volgende Evo krijgt een volledig nieuwe motor.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.