Elektrische Peugeot e-5008 niet onder de €50.000

Keuze uit vier motoren, waarvan twee elektrisch

Peugeot 5008
Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008

De nieuwe Peugeot 3008 en e-3008 staan al even in de Nederlandse showrooms en nu daar komt nu de grotere en dus ruimere Peugeot 5008 en e-5008 bij. AutoWeek heeft alle prijzen van de nieuwe SUV. De nieuwe 5008 is er met benzinemotor vanaf een kleine 46 mille. De elektrische Peugeot e-5008 wisselt vanaf dik €50.000 van eigenaar.

Bij zijn generatiewissel transformeerde de Peugeot 3008 van een traditionele SUV in de compacte middenklasser tot een SUV met een sterk aflopende daklijn. Ook op motorengebied verschilt de huidige 3008 sterk van zijn voorganger. Er is nu voor het eerst een volledig elektrische e-3008. En grote broer 5008? Die lijkt wat opzet en positionering meer op zijn voorganger en is gewoon weer een SUV die je vooral voor de ruimte kiest. Maar ook de Peugeot 5008 is er als volledig elektrische e-5008. Van zowel de 5008 met benzinemotoren als de elektrische e-5008 kunnen we je nu de prijzen vertellen.

Peugeot e-5008.

Mild- en Plug-in Hybride

De Peugeot 5008 is er met vier verschillende motoren. Daarvan zijn er twee elektrisch. We beginnen met de 5008's met de minst vergaand geëlektrificeerde aandrijflijn. Die heet Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCS en heeft een mild-hybride 1.2 benzinemotor die - je verwacht het niet - 136 pk op de been brengt, altijd in combinatie met een automaat. Hij is er als Allure (€45.720) en als GT (€49.820). Niet geheel verrassend is de 5008 met deze aandrijflijn de voordeligste.

Net als het vorige model is ook de nieuwe Peugeot 5008 er met een plug-in hybride aandrijflijn. Die heet Plug-in Hybrid 195 e-DSC7 en heeft een 150 pk sterke 1.6 viercilinder benzinemotor die samen met een 125 pk krachtige elektromotor goed is voor een systeemvermogen van 195 pk. Het elektrisch bereik zou ruim 80 kilometer bedragen; Peugeot geeft nog geen concretere actieradius op. De kleinere Peugeot 3008 komt met deze aandrijflijn op enkel elektrokracht tot 87 kilometer ver. Ook de 5008 Plug-in Hybrid is er als Allure (€49.220) en als GT (€53.320).

Peugeot 5008 vanbinnen.

Elektrische Peugeot e-5008

Liever helemaal elektrisch? Dat kan ook. De Peugeot e-5008 is er met 210 pk en 73-kWh accu en als Long Range met 230 pk en 96-kWh accu. De variant met het kleinste pakket komt tot 502 kilometer ver. De Peugeot e-5008 Long Range heeft een actieradius van maximaal 660 kilometer. Ongeacht de gekozen krachtbron kun je hem als Allure of als GT bestellen. De e-5008 met 73-kWh accu is er vanaf €50.520, de e-5008 Long Range kost minimaal €55.020. Daarmee klopt de eerder afgegeven prijsindicatie heel behoorlijk.

Prijzen Peugeot 5008 en e-5008

MotorVermogenTransmissieUitvoeringVanafprijs
Hybrid 136 e-DSC6 (mild-hybride)136 pkAutomaat, 6 versnellingenAllure€45.720
Hybrid 136 e-DSC6 (mild-hybride)136 pkAutomaat, 6 versnellingenGT€49.820
Plug-in Hybrid 195 e-DSC7195 pkAutomaat, 7 versnellingenAllure€49.220
Plug-in Hybrid 195 e-DSC7195 pkAutomaat, 7 versnellingenGT€53.320
e-5008 73 kWh210 pk-Allure€50.520
e-5008 73 kWh210 pk-GT€54.620
e-5008 kWh230 pk-Allure€55.020
e-5008 kWh230 pk-GT€59.120

Uitrusting

De op een haar na 4,8 meter lange Peugeot 5008 heeft als Allure standaard 19-inch lichtmetalen wielen, elektrisch verstelbare en inklapbare buitenspiegels, een met leer bekleed stuurwiel, uitgebreide parkeerhulp met achteruitrijcamera, over drie zones gescheiden klimaatregeling, een uitgebreid pakket veiligheidssystemen en zeven zitplaatsen. De GT voegt daar een zwart dak, een verwarmbaar stuurwiel, aluminium pedalen, sfeerverlichting, Pixel-Ledkoplampen, parkeersensoren voor, een handsfree te openen achterklep, navigatie, stoelverwarming voorin en adaptieve cruisecontrol met Stop & Go aan toe.

PRIVATE LEASE Peugeot 5008

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (116)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.